Slik velger du profilartikler til messer og konferanser

I finansverden er det ofte et behov for å ta med bedriften sin ut på messer og andre arrangementer der man møter kunder, partnere og andre bedrifter. I slike sammenhenger er det ofte ønskelig å ha med profilartikler, som man kan dele ut. Disse hjelper deg med å spre ordet om bedriften din, og kan gjøre et godt inntrykk på de som møter dere på messen.

Profilartikler er ulike varer som har logo og bedriftsnavn trykt på seg, for å gjøre de unike til bedriften. I noen tilfeller kan man også personliggjøre de med farger og andre spesifikasjoner, slik at de passer til akkurat din bedrift. Typiske profilartikler er penner, handlenett, drops og sjokolade med trykk, men det finnes også enormt mange andre valgmuligheter for deg som leter etter artikler til den neste messen.  

Varer man bruker

Når man skal se etter varer man potensielt kan ta med til messen eller møtet med bedriften sin, så er det lurt å se etter ting som folk faktisk bruker. Dersom man har vært på messer før, så har man kanskje oppdaget at man kommer hjem med en rekke ting man ikke kommer til å bruke, og som dermed havner i søpla. Som bedrift er det mest ønskelig at folk på messen skal ta med seg ting hjem som blir brukt, ikke bare for å skåne miljøet, men slik at de tar produktene med seg rundt og promoterer med logoen din. 

Tilknytning til bedriften

Noe annet man kan tenke over når man velger et produkt, er om du kan finne noe som er tilknyttet bedriften din. Du kan for eksempel ta en titt på ulike artikler som er brukbare å ha på kontoret, for å gjøre finans hverdagen litt enklere. Man kan også gå en helt annen retning, og satse på artikler som fremmer lek og moro, for å underholde seg i jobb pauser eller når man har fri. Dette kan være ulike spill eller utstyr til sportsaktiviteter. 

Før du bestiller 

Når du har funnet ut av hvilke artikler du ønsker å bestille, så er det noen andre ting du må ta stilling til. Hvor mange artikler trenger ud i hver kategori for eksempel? Dette varierer etter hvor stor messen er, hvor stor bedriften er og ikke minst hvor stort budsjettet er. I tillegg til dette, så må du tenke litt over design. Du kan få hjelp til å skisse ut et passende design på produktene, og til og med motta et testprodukt før du bestemmer deg.